Bojovnica pestrá

Chov Betta Splendens

Ako chovať rybu Betta Splendens

Chovať rybu Betta Splendens nie je náročné, ale treba dodržať niektoré postupy, aby sa jej v akváriu dobre vodilo. 

Aké podmienky prostredia Betta Splendens potrebuje? 

Tak v prvom rade je veľmi dôležitá teplota vody. Mala by sa pohybovať okolo 24 - 30° C. V druhom rade je kyslosť prostredia, ktorá by mala byť okolo 6 ph a tvrdosť vody od 5 - 22° DGH. Čo sa týka potravy, Betta Splendens nie je náročná. Síce má najradšej živú potravu, uspokojí sa aj s mrazenou či sušenou alebo s vločkami a granulami. 
Ak vás zaujíma cena Betta Splendens tak v akvaristike sa pohybuje okolo 2,5 eura. Na internete sa však dá zohnať aj za menej a exempláre sú mnohokrát kvalitnejšie. Treba byť však opatrný a vyhnúť sa jedincom, ktoré sú nádherné ale staré. 

Aká má byť veľkosť akváriovej nádrže?
Nezabúdajte, že Betta Splendens je silno teritoriálna ryba. Z tohto dôvodu je odporúčaná veľkosť akvária 10 - 20 litrov na jeden kus a 30 litrov na pár. Najlepšie je chovať samcov samostatne, oddelených od seba. Ak je cieľom vášho chovu aj odchov odporúčam chovať jedného samca a dve samice. Nie je dobré chovať dvoch samcov pretože by sa medzi sebou bili a následkom by boli zranenia ako dotrhané plutvy či až smrť jedného zo samčekov. Takže v menších akváriách odporúčam chovať len jedného samca a vo väčšom, najlepšie okolo 50 litrov je možné chovať samca spolu so samicami. Pri rozmnožovaní by mal byť v akváriu len jeden samec a jedna samica. Bojovnicu je možné chovať aj s inými druhmi rýb, musia to byť však znášanlivé, pokojné ryby. 

Ak vás zaujal tento článok a chcete vedieť o tejto krásnej rybke viac, sledujte môj blog alebo ďalší skvelý blog o Betta Splendens http://www.rybkabettasplendens.blogspot.sk/






2 komentáre :

  1. To sú najkrajšie rybky. Tiež máme jednu v akváriu a je radosť sa na ňu pozerať :-). Rybičky sú to jediné, čo doma máme. Všetky zvieratá potom máme vonku, ako sliepky, králiky, husi, prasa a ovce. som rada, že máme toľko zvierat, pretože ma to aspoň donúti ísť každý deň von a nasypať im kŕmenie .

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Bety sa mi tiež veľmi páči. Kedysi som mal pomerne veľkú kolóniu, ktorú som aj predával ďalej. Teraz už mám pár rybičiek len tak pre seba na okrasu. Zrovna nedávno som riešil nové osvetlenie , pretože to, čo som mal, prestalo nejako náhle fungovať. Ale ono to bolo také lacné z Číny, takže som aj celkom prekvapený, že si odslúžil svoje dva roky. :)

    OdpovedaťOdstrániť